Motorjaink

Munkánk ékkövei

Last Petrol & New Wave

A 2017/2018-as V. Motostudent-re 2 motort is készítettünk. A Last Petrol név arról árulkodik, hogy a csapatunknak ez az utolsó belsőégésű versenymotora, viszont mellette a másik motor a New Wave amit megépítettünk ez egy elektromos versenymotor. A New Wave-vel aratott sikerek hatására született meg az a döntés, hogy a jövőben már csak elektromos hajtáslánccal foglalkozunk.

Last Petrol New Wave

A Last Petrol-ban egy KTM RC 250 vízhűtéses blokk található, ami egy: 1 hengeres, 4 ütemű motor. Mellé került egy saját tervezésű BODIS Exhaust versenykipufogó, valamint a tökéletes működés érdekében egy VEMS motorvezérlő. Mechatromotive EVO1-es kijelzőn a pilóta élő adatokat lát a motor állapotáról. A váz és a lengőkarok maganyaga egy továbbfejlesztett alumínium hab kompozit, ami már az előző motor készítésénél jól bevált.

Ami a New Wave-et életre kelti az egy Motenergy ME1718-blokk. 3 fázisú, léghűtéses, BLDC-azaz szénkefe nélküli elektromos motorblokk, amit egy Sevcon Gen4 Size6 motorvezérlő tökéletesít. A még továbbfejlesztett szerszámhab-szénszövet-alumínium váz és lengőkar maganyag rendkívül jól kompenzál, ha a súlyát benzines társaihoz szeretnénk hasonlítani.

Köszi!

köszi!

Nevét nemhiába kapta a 2015/2016-os IV. Motostudent-re készített motor. Építése során számos, a csapaton és szponzorainkon túlmenően közeli barátok, családtagok, ismerősök és lelkes idegenek is segítették munkánkat, amiért nagyon sokszor mondtuk, hogy: Köszi! . Egy igazi közösségi összefogás eredménye első versenymotorunk. A lelke egy Honda CBR 250 R egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses gyári blokk, amit nem módosíthattunk, viszont a BODIS Exhaust versenykipufogójának és pár kisebb megoldással meg tudtuk haladni a gyári teljesítményt. A világon elsőként alkalmaztunk versenymotorban aluminiumhabot maganyagként a szénszálas szendvicsszerkezetű vázban és lengőkarban, ezen magyar találmánynak (Aluinvent Zrt.) köszönhetően a szériához képest a váznál 50, míg a lengőkar esetében 70%-os súlycsökkenést értünk el. A gyári ECU helyett VEMS motorvezérlőt használtunk, amely egy lambda-szonda adatait dolgozza fel a tökéletes benzin-levegő keverék arányáért. A pilóta számára egy Mechatromotive EVO1-es kijelző ad folyamatos visszajelzést a motor állapotáról.